Bètaberoepen in de Les

Hoe laat je je leerlingen de mogelijkheden van een bètaberoep zien en hoe kan dit helpen in de begeleiding van leerlingen in een keuze voor een natuurprofiel? De reeks bètaberoepen in de les helpt docenten in de exacte vakken om niet alleen een beter beeld te geven van beroepsperspectieven, maar daarmee ook hun eigen lessen aantrekkelijker te maken.

Het RSP organiseert in samenwerking met het Bètasteunpunt Zuid-Holland twee verschillende reeksen van vijf bijeenkomsten waarbij middels workshops, speeddatesessies en masterclasses met verschillende (bèta)bedrijven en de daarbij horende bedrijfscultuur kennis wordt gemaakt. Doe concrete en contextgerichte kennis op over bètaberoepen in het bedrijfsleven en de hierbij horende behoeftes vanuit het werkveld.

Programmareeks Regionaal Steunpunt Leiden

Deze reeks focust zich op de vakgebieden scheikunde & biologie. De reeks bestaat in totaal uit vijf bijeenkomsten met een studiebelasting van 5 uur per bijeenkomst.

• 09-03-2016: 13.00-18.00 uur: Toxys, Idris Solutions, Filterless te Lugus
  • 13-04-2016: 13.00-18.00 uur: Catexel, ISA Pharmaceuticals te BioPartner
  • 11-05-2016: 13.00-18.00 uur: Evides Waterbedrijf te Rotterdam
  • 22-07-2016: 13.00-18.00 uur: Myendel, locatie nog onbekend

Programmareeks Bètasteunpunt Zuid-Holland

De programmareeks van het Bètasteunpunt Zuid-Holland vindt u hier.

Aanmelden

De cursus is gratis voor docenten van aangesloten scholen, niet-aangesloten scholen betalen per bijeenkomst €125. Inschrijven gebeurt per bijeenkomst.  Klik hier om u in te schrijven voor de bijeenkomsten georganiseerd door het Regionaal Steunpunt Leiden.