Afstudeerfilm Marleen Oostenrijk op lokale televisie

‘Over leven in Aarlanderveen’ ,de film die masterstudent Marleen Oostenrijk voor haar afstudeerproject van Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie maakte, wordt 22-28 februari uitgezonden door Studio Alphen. De film brengt de leefbaarheid in beeld van het dorp en wat leefbaarheid inhoudt voor de inwoners van Aarlanderveen.

Aarlanderveners zijn trots op hun dorp. Marleen laat in haar film zien hoe de inwoners het gevoel van een dorpsgemeenschap inzetten om de leefbaarheid van het dorp te definiëren en te beschermen. Toch is niet alles rozengeur en maneschijn in het dorp. ‘Zo is er bijna geen winkel meer over in het dorp. En daarnaast snap ik ook dat veel jongeren vertrekken uit Aarlanderveen. Waarschijnlijk kan je later niet in het dorp werken of wil je je opleiding ergens anders volgen’, zegt de filmmaker.

Uitzending Studio Alphen

De film ‘Over leven in Aarlanderveen’  die ze binnen de de methodologische track Visual Ethnography maakte, is te zien op televisie bij Studio Alphen van maandag 22 tot en met zondag 28 februari om 20:00u en 24:00u. De film wordt helaas niet online gepubliceerd.

Op ons Visual Ethnography Vimeo kanaal kan je de trailer van 'Over leven in Aarlanderveen' bekijken: Vimeo - MA Visual Ethnography.

Zie voor het interview met Marleen de site van Studio Alphen.