Nieuw Erasmus+ programma en training Impact Evaluatie

Het Europees Platform, de Nuffic, CINOP en het Nederlands Jeugd Instituut (NJI), vervullen samen de rol van het nationaal agentschap voor het Erasmus+ fonds van de Europese Commissie.

Met het nieuwe Erasmus+ programma streeft de Europese Commissie naar projecten en uitwisselingen die werkelijk een invloed hebben op de kwaliteit van opleiden en leren in de lidstaten. De vier genoemde organisaties hebben Jaap van Lakerveld gevraagd om samen met twee andere evaluatie experts uitvoering te geven aan een training over Impact Evaluatie. Bij PLATO hebben we een conceptueel model van impact ontwikkeld. Jaap van Lakerveld heeft daarover samen met Bert-Jan Buiskool van bureau Ockham IPS een aantal lezingen gegeven aan projectcoƶrdinatoren uit het PO-VO, het beroepsonderwijs, de volwassenen educatie en het hoger onderwijs.