Samenwerking Hartstichting

De steunpunten organiseren in samenwerking met de Hartstichting een cursus tot reanimatie-instructeur voor docenten. Docenten worden opgeleid tot reanimatie-instructeur en kunnen vervolgens zelf de leerlingen een reanimatieles geven. In de lessen leren jongeren reanimeren en een AED bedienen. Na 4 lesuren weten ze wat ze moeten doen bij een hartstilstand.

Het lesprogramma vindt plaats op school en kan bijvoorbeeld gegeven worden tijdens vakken als NLT, Biologie, Lichamelijke Opvoeding, Verzorging of bij een projectweek in het kader van Burgerschapsvorming. Het lesprogramma sluit goed aan bij de NLT modules Hart & Vaten (vwo) en Leef met je hart (havo).

Aanmelden

De eerst volgende cursus vindt plaats op 3 februari 2016. Klik hier voor meer informatie over de aanmeldprocedure.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over het project Reanimatieonderwijs op school op www.hartstichting.nl/reanimatieles-op-school
Of neem contact op via reanimatieopschool@hartstichting.nl