Marieke Slootman wint NSV Dissertatieprijs 2015

Antropoloog Marieke Slootman heeft voor haar proefschrift over de etnische identificatie onder Marokkaanse en Turkse Nederlanders de Dissertatieprijs 2015 van de Nederlandse Sociologische Vereniging (NSV) ontvangen.

Marieke Slootman

Donderdag 26 november kreeg dr. ir. Marieke Slootman de NSV Dissertatieprijs uitgereikt door juryvoorzitter Ton Bevers, emeritus hoogleraar algemene cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit.

Haar proefschrift 'Soulmates. Reinvention of ethnic identification among higher educated second generation Maroccan and Turkish Dutch', waar zij in december 2014 mee promoveerde aan de Universiteit van Amsterdam, werd verkozen als het beste sociologisch proefschrift in de jaren 2013 en 2014.