Eerste nieuwsbrief Sinbad

PLATO is een van de partners in een EU-project (SINBAD) over verhalen vertellen. Het vertellen van verhalen draagt sterk bij aan de ontwikkeling van kinderen. Iedereen houdt van een goed verhaal.

Door actief te luisteren naar verhalen vergaren kinderen kennis en ontwikkelen ze competenties zoals taalvaardigheid, expressieve vaardigheden en sociale vaardigheden en andere competenties die belangrijk zijn voor hun verdere ontwikkeling.

Volgens de PISA studies kan 20% van de kinderen in Europa onvoldoende lezen en schrijven. Zulke kinderen komen grotendeels uit gezinnen waarin de kinderen te weinig gestimuleerd worden. Des te meer reden om vast te stellen welke cruciale rol daarin gespeeld kan worden door mensen, die werkzaam zijn in kinderopvang en onderwijs.

Lees meer in de nieuwsbief van SINBAD.