Boekpublicatie Ronald Cramer: een wereldprimeur

Prof. Ronald Cramer, in samenwerking met Ivan Damgard en Jesper Nielsen (Aarhus University) hebben onlangs het aller eerste boek ooit over “quantum-secure multi-party computation” uitgebracht. De drie auteurs hebben er zes jaar over gedaan om dit omvattende boek te schrijven.

Het boek bestaat uit fundamenten van cryptografie die gedeeltelijk werden uitgevonden door de auteurs, en die 30 jaar onderzoek in het gebied omvatten. Deze fundamenten zijn gegoten in een geheel nieuw technisch kader. Het is interessant voor zowel wiskundigen als informatici, en kunnen worden gelezen door master-studenten tot senior onderzoekers en biedt een complete, samenhangende visie op het veld. Meer informatie over deze publicatie is hier te lezen. Het boek is verkrijgbaar via University Press. Ronald Cramer is 1 dag per week als hoogleraar verbonden aan het Mathematisch Instituut van de Universiteit Leiden.