Psychologiestudente Ceylan Soylemez grossiert in medailles op EK Karate

Masterstudente Psychologie Ceylan Soylemez weet op het Europese Kampioenschap karate drie podiumplaatsen te bemachtigen. Soylemez wint 2x goud en 1x zilver. Behalve geld levert dat haar de eretitel 'Champion of Champions' op.

Kumite (vrij vechten)

Ceylan Soylemez:

Zilver individueel, goud met Team NL
In Denemarken, in de Gråkjær Arena (Holstebro) bereikt Soylemez bij het onderdeel 'kumite' (vrij vechten) in de -55 kg klasse de finale, met als resultaat een zilveren plak tegen een andere Nederlandse. Met het onderdeel 'kumite teams' behaalt ze met het Nederlandse team goud.

Champion of Champions
Soylemez mag ook meedoen aan de zogenoemde Champions Cup. Dit is een onderdeel waarbij de finalisten van elke individuele gewichtscategorie het tegen elkaar opnemen voor een geldprijs en de eer om je 'Champion of Champions' te mogen noemen. Hierbij staat ze in de finale in thuisland Denemarken en wint ze na een spannende match met een Deense de Champions Cup.

Ceylan Soylemez: "Tot 55 kg ben ik tweede geworden en door elkaar, in de Champions Cup heb ik gewonnen. Dat verbaasde iedereen overigens, want dat is moeilijker. Ik zat zelf nog te seinen naar m'n coach dat ik afgemaakt zou worden, waarschijnlijk. Zo zie je maar."

EK 2016 Topsportcentrum Rotterdam
Aan EK 2015 doen 17 landen mee met ruim 600 inschrijvingen. Volgend jaar is het EK karate in het Topsportcentrum Rotterdam.

Zie ook