NWO verlengt de financiële steun voor het Lorentz Center

NWO heeft een financiële bijdrage toegekend van ruim 3 miljoen euro aan het Lorentz Center van de Universiteit Leiden, dat internationale workshops organiseert in alle wetenschappelijke disciplines. Het Lorentz Center werd vorig jaar nog excellent bevonden in een evaluatierapport van een internationale commissie.

Het centrum scoorde excellent op alle criteria, wetenschappelijke kwaliteit, organisatie en levensvatbaarheid. Het Algemeen Bestuur van NWO, vijf NWO–gebieden en de stichtingen FOM en STW, hebben gezamenlijk besloten het centrum de komende vijf jaar financieel te blijven steunen.

Over het Lorentz Center

Het Lorentz Centrum begon in 1997 met het organiseren van internationale workshops in de bètawetenschappen, maar organiseert tegenwoordig ook workshops in de alfa- en gammawetenschappen. Het bevordert grensverleggend innovatief onderzoek, ook in relatie tot de grote maatschappelijke vraagstukken. Het focust op het stimuleren van samenwerking tussen onderzoekgemeenschappen, ook buiten de academische wereld. Karakteristiek is de tijd die wordt ingeruimd voor discussie en informele interactie. Het Lorentz Center begeleidt wetenschappers die een workshop organiseren met de vorm van hun workshop en het neemt hen zo veel mogelijk praktische zaken uit handen, zodat de wetenschappers zich kunnen richten op de wetenschappelijke zake.

www.lorentzcenter.nl