ICSSR-NWO Social Science Collaboration subsidie voor Erik de Maaker

Antropoloog Erik de Maaker ontvangt een beurs voor onderzoekssamenwerking tussen India en Nederland voor het project 'Markets, Ethics and Agency.' De subsidie wordt ingezet voor onderzoek naar de toenemende integratie van de hooglanden van Zuid-Azië.

Multidisciplinair onderzoek over economische integratie

Vanuit een gezamelijk initiatief van de Indian Council of Social Science Research (ICSSR) en NWO is aan Erik de Maaker de Social Science Collaboration subsidie toegekend. Met het project 'Markets, Ethics and Agency: Changing Land Utilization and Social Transformation in the Uplands of Northeast India' gaat de antropoloog multidisciplinair onderzoek doen naar de toenemende integratie van de hooglanden van Zuid-Azië in de moderne staten en nationale en internationale markten, en de economische, sociale en culturele gevolgen daarvan.

Uitwisseling met onderzoeksinstituut in India

Het doel van de Social Science Collaboration subsidie is het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek in samenwerkingsverband tussen India en Nederland. De Maaker zal samen met onderzoekers van het Indiase Tata Institute of Social Science (TISS) gedurende enkele maanden onderzoek doen in Zuid-Azië. Daarnaast voorziet het project ook in samenwerking met de Indiase partners in Leiden.

Profiel: Erik de Maaker
NWO:  Social Science Collaboration India - The Netherlands