Cleveringabijeenkomsten 2015: Bent u er ook bij?

Van Amersfoort tot Tokyo. U kunt zich weer opgeven voor de Cleveringabijeenkomsten die op en rond 26 november op meer dan 45 plaatsen wereldwijd plaatsvinden. De bijeenkomsten worden georganiseerd om de protestrede van professor Cleveringa te herdenken en om de band met alumni en andere belangstellenden warm te houden.

Clevering: ook een held in deze tijd?

Dit jaar kunt u bijvoorbeeld kiezen voor de lezing van prof.dr. Bernette Elzinga: “Back to the Roots’ – Over de invloed van nurture en nature op het volwassen emotionele brein’ op 29 november in Harderwijk. In Den Haag spreekt prof.dr. Paul Cliteur op 26 november. Zijn lezing heeft als titel ‘Cleveringa: ook een held in deze tijd?’.

Lezingen van Paramaribo tot Kopenhagen

Ook in het buitenland worden veel Clevingabijeenkomsten gehouden. Van Paramaribo tot Caïro en van Pretoria tot Kopenhagen; overal organiseren betrokken alumni samen met het Leids Universiteits Fonds bijeenkomsten voor Leidse alumni in hun regio. Bekijk het overzicht en meld u aan!

Nog vragen?

Ook u bent van harte welkom bij de Cleveringalezingen in 2015. Wij hopen u bij een van deze bijeenkomsten te mogen begroeten! Heeft u nog vragen, neemt u dan gerust contact met het LUF op. Dat kan via info@LUF.leidenuniv.nl of via 071-5130503.

Het Leids Universiteits Fonds (LUF) organiseert sinds 1946 in samenwerking met regionale comités jaarlijks om de beroemde protestrede van professor Rudolph Cleveringa op 26 november 1940 tegen het ontslag van joodse collega's te gedenken.