Prof.dr. Richard Gill bij Een Vandaag over Gerechtelijke dwalingen

Richard Gill, hoogleraar statistiek, vertelt over zijn rol als deskundige in de zaak van de Schiedammer Parkmoord.

Na de twee van Putten, bleek opnieuw een onschuldige man door politie, justitie en rechters te zijn opgesloten. Het leidde in het najaar van 2004 tot nationale ophef. Een speciale onderzoekscommissie werd in het leven geroepen om de fouten te onderzoeken. Het rapport van de commissie was spijkerhard. Het leidde tot een reeks maatregelen die nieuwe gerechtelijke dwalingen moet voorkomen.

Tien jaar na het verschijnen van het rapport van deze Commissie-Posthumus, maakt EenVandaag in een speciale uitzending de balans op: wat is er veranderd in de opsporing en is de kans op tunnelvisie echt kleiner geworden?