Djordjo Milovic wint KWG prijs

Tijdens het 51e Nederlands Mathematisch Congres dat op 14 en 15 april 2015 in Leiden plaatsvond heeft Djordjo Milovic de KWG prijs voor PhD studenten gewonnen. Zes PhD studenten kregen tijdens een minisymposium op 15 april de gelegenheid om hun werk te presenteren.

De jury bestond uit prof. dr. Hendrik Lenstra (voorzitter, emeritus hoogleraar Universiteit Leiden), prof. dr. Mark Peletier (Technische Universiteit Eindhoven) en prof. dr. Harry van Zanten (Universiteit van Amsterdam). Belangrijke criteria waren dat de presentaties interessant moesten zijn voor het wiskundig onderlegde publiek, maar dat ook niet-wiskundige toehoorders het verhaal moesten kunnen volgen. Djordjo Milovic is PhD student aan het Mathematisch Instituut van de Universiteit Leiden, promovendus van prof. dr. Peter Stevenhagen (Universiteit Leiden) en prof. Étienne Fouvry (Université Paris-Sud). Met zijn presentatie “On the 2-part of class groups of Z[√−2p] for p ≡ 3 mod 4” wist Djordjo de jury te overtuigen en ging hij naar huis met een trofee en een geldprijs.