Bekrachtiging samenwerking Gemeente Den Haag, International Organisaties in Den Haag en Universiteit Leiden

Vice Decaan Larissa van den Herik tekende vrijdag 19 juni jl. de Letter of Intent voor een Kennis infrastructuur voor Internationaal recht en geschillenbeslechting in Den Haag.

Deze Letter bestendigt en verdiept de bestaande samenwerking op het gebied van onderwijs en onderzoek. Uit deze samenwerking vloeien stagemogelijkheden voort voor onze studenten, samenwerking in het kader van de vele moot courts en summerschools die in Den Haag worden georganiseerd. Ook wordt medewerkers van de Internationale Organisaties de mogelijkheid geboden een proefschriftonderzoek te doen in de context bijvoorbeeld van de Grotius PhD track.

Instanties die de Letter of Intenet hebben getekend

• Hague Conference on Private International Law (HccH)Permanent Court of Arbitration (PCA)
  • International Court of Justice (ICJ)
  • International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY)