Opening internationale kantoren Leiden Science

De Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen heeft onlangs twee kantoren geopend in Asië. Het ‘Leiden Science China Office’ gevestigd in Beijing en het Leiden Science Indonesia Office (LESIO) in Bandung.

De faculteit wordt in China vertegenwoordigd door voormalig Nuffic-Neso directeur dhr. Jacques van Vliet en in Indonesië door mevr. Dr. Vina Adriany.

Beide vestigingen richten zich op de ondersteuning van de werving en voorselectie van mogelijke PhD kandidaten voor de Faculteit.

Dr. Adriany zal zich ook richten op de fondsen die daartoe worden verstrekt dor publieke en private organisaties in Indonesië. Daarnaast bezoekt ze ook relevante seminars en workshops gericht op werving van studenten. Ze zal in de toekomst nauw samenwerking met het bureau van de Universiteit Leiden in Jakarta, dat later in 2015 wordt geopend.

Beide vestigingen hebben onlangs een website gelanceerd en ook zijn er brochures beschikbaar in de twee talen.