Charlotte de Roon nieuwe voorzitter Promovendi Netwerk Nederland

Sinds 20 maart 2015 is Charlotte de Roon de nieuwe voorzitter van het Promovendi Netwerk Nederland (PNN). De duale promovenda van Faculteit Governance and Global Affairs volgt Victor de Graaff op die na ruim twee jaar het bestuur van de belangenorganisatie voor promovendi verlaat.

Promovendi Netwerk Nederland (PNN)

Het Promovendi Netwerk Nederland (PNN) is de landelijke belangenorganisatie voor en door promovendi. En die belangenvertegenwoordiging is volgens De Roon op dit moment van groot belang: "Ondanks dat promovendi wezenlijk bijdragen aan de output van universiteiten en onze kenniseconomie, laat de waardering voor promovendi soms te wensen over." Zo strijdt het PNN hard tegen de invoering van het experiment van minister Bussemaker waarin promovendi gedegradeerd worden tot studenten, zonder sociale zekerheid, mogelijkheden tot lesgeven en inbedding in een vakgroep. Ook andere onderwerpen vragen aandacht, zoals de aansluiting en reputatie van promovendi op de arbeidsmarkt, de kwaliteit van promotietrajecten, en de zichtbaarheid van buitenpromovendi binnen universiteiten.

Naast De Roon werden nog twee nieuwe bestuursleden geïnstalleerd. Corine Meerman, promovenda bij Universiteit Leiden, werd geïnstalleerd als penningmeester. Eduard Schmidt, promovendus bij Universiteit Leiden, werd benoemd tot Algemeen Bestuurslid.
Samen met de zittende bestuursleden Frank Wanders (Secretaris, Universiteit van Amsterdam), Nadine van Engen (Algemeen Bestuurslid, Erasmus Universiteit Rotterdam), Susanna Gerritse (Algemeen Bestuurslid, Universiteit Utrecht) en Jonas Teuwen (Vicevoorzitter, Technische Universiteit Delft) vormen zij nu het bestuur.

Lees ook het artikel "Hoezo meer promovendi? Nieuwe voorzitter PNN: Beleid van Bussemaker is nergens op gebaseerd".