Succesvolle start bedrijfsDOT’s

De bedrijfsDocent Ontwikkel Teams voor natuurkunde, scheikunde en wiskunde zijn in maart succesvol van start gegaan. In de bijeenkomsten, waar professionals uit het onderwijs onder leiding van een deskundige samenkomen, kunnen de docenten werken aan hun eigen ontwikkeling als docent en aan de ontwikkeling van lesmaterialen voor het onderwijs. Daarnaast werken de docenten samen met een aantal gemotiveerde studenten van de Universiteit Leiden.

De bijeenkomsten in maart waren de eerste van een serie van 5 tot 6 bijeenkomsten gedurende het jaar. Ze werden afgetrapt door de directeur van het Regionaal Steunpunt drs. Jacqueline Hoornweg. Na een voorstelrondje en een eerste college hebben de docenten kunnen genieten van een warme maaltijd. In de etenspauze konden de verschillende deelnemers onderling contacten leggen en van gedachten wisselen over hun vakgebied.
Bij de volgende bijeenkomsten zullen de docenten ook om de tafel gaan zitten met verschillende bedrijven, zoals Johnson&Johnson, het Hoogheemraadschap Rijnland en Cosine.