Alumnus Ard van der Steur minister van Veiligheid en Justitie

Alumnus en voormalig docent Moot Court Ard van der Steur is de nieuwe minister van Veiligheid en Justitie.

Loopbaan

Ard van der Steur studeert van 1988 tot 1995 in Leiden. Hij begint zijn loopbaan als advocaat bij advocatenkantoor NautaDutilh in Rotterdam, waar hij later partner wordt (1995-2006). Tot zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer in 2010 is hij eigenaar van een trainingsopleiding op juridisch gebied en parttime docent burgerlijk recht bij onze afdeling Moot Court (2006-2010). Ook is hij tot 2010 advocaat bij Legaltree Van der Steur Advocatuur.

Van 17 juni 2010 tot aan zijn huidige ministerschap is hij Tweede Kamerlid voor de VVD. Als Kamerlid houdt hij zich met name bezig met straf- en procesrecht, rechterlijke macht, gevangeniswezen en TBS, reclassering, wapenwetgeving, zware criminaliteit en slachtofferbeleid. Hij is ook lid van de enquêtecommissie Fyra.

Benoeming

Ard van der Steur is op 20 maart 2015 benoemd tot minister van Veiligheid en Justitie in het kabinet Rutte-Asscher.

Profiel

Een uitgebreid profiel van Van der Steur is te vinden in Elsevier.