Schrijf je nu in voor het Humanities Career Event 9 april 2015

Kom ook donderdagmiddag 9 april (collegevrij!) vanaf 12.30 uur naar het Humanities Career Event (Arsenaal). Je maakt kennis met (inter)nationale organisaties en bedrijven...

Van de Boston Consulting Group, het Rijksmuseum voor Oudheden, de gemeente Leiden tot consultancy en softwarebedrijf TOPdesk. Je ontdekt interessante beroepen en doet handige netwerkcontacten op. Organisaties als de NOS, de Studenten Loopbaan Service, China Ways, De Kleine Consultant en vertaalbureau Wilkens  c.s. geven die dag workshops en presentaties.
Studentvoorzitter HCE Pablo Boorsma: “Dit jaar is het thema carrièretijgers. We dagen studenten uit om tijdens hun studie aan de slag te gaan met hun ambities. Welke carrièretijger ben je?

Wil je werken bij de overheid, of als journalist of onderzoeker aan de slag? Oriënteer en start vroeg met het najagen van je dromen. Er zijn na je studie volop kansen, maar je moet er tijdens je studie wel voor werken. Succes komt niet vanzelf.”

Via echte casussen maak je tijdens het HCE daarom kennis met het werkveld van o.a. vertalers, consultants en journalisten. Je kunt ook je CV laten checken en stages bekijken bij de stand van de Studenten Loopbaan Service. Je hoort onder meer ook hoe je in binnen en buitenland succesvol solliciteert en wat de beste manier is om een onderneming te starten.
Inschrijven en het (voorlopig!) programma vind je op humanitiescareerevent.nl.