Nieuwe hoogleraar strafrechtspraktijk benoemd

Peter van Russen Groen is per 1 januari 2015 benoemd tot bijzonder hoogleraar strafrechtspraktijk aan het Instituut voor Strafrecht en Criminologie.

Het betreft een bijzondere leerstoel ingesteld door de aan de Universiteit Leiden gelieerde Prof. A.E.J. Moddermanstichting.

Van Russen Groen is partner bij Wladimiroff advocaten in Den Haag en rechter-plaatsvervanger in de rechtbank Rotterdam. Eerder is hij werkzaam geweest als wetenschappelijk onderzoeker aan de Erasmus Universiteit Rotterdam waar hij in 1998 is gepromoveerd op een tweedelig proefschrift over bestuursstrafrecht. Hij zal zich naast zijn onderzoek naar de strafrechtspraktijk in het bijzonder, richten op het vak practicum straf- en strafprocesrecht binnen de strafrechtelijke master.