Jouke de Vries vertrekt naar vestiging Leeuwarden van Rijksuniversiteit Groningen

Prof.dr. Jouke de Vries wordt per 1 mei 2015 benoemd tot hoogleraar Governance and Public Policy aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarnaast wordt hij decaan van de elfde faculteit van deze universiteit in de stad Leeuwarden.

De Vries vertrekt als hoogleraar van de Universiteit Leiden. In 1999 werd hij benoemd tot wetenschappelijk directeur van de Haagse vestiging van de Universiteit Leiden en in 2011 werd hij decaan van de Campus Den Haag. Jarenlang was hij de drijvende kracht achter de groei van de campus. Daarbij zocht hij voortdurend samenwerking met de gemeente Den Haag, departementen, internationale organisaties, bedrijfsleven en andere kennisinstellingen.

De Campus Den Haag groeide onder leiding van De Vries uit tot een volwaardige, zevende faculteit van de Leidse universiteit. De faculteit concentreert zich op thema’s zoals politiek, bestuur, veiligheid en (internationaal) recht. Inmiddels studeren ongeveer 2500 studenten op de Campus Den Haag, onder meer aan het succesvolle Leiden University College the Hague en bij de opleidingen Bestuurskunde en International Studies.