Maartje van der Woude wint Vlaamse 'Ada & Paul Cornil' prijs

Maartje van der Woude, werkzaam als UHD Straf(proces)recht bij het Instituut voor Strafrecht & Criminologie, heeft onlangs de Vlaamse 'Ada & Paul Cornil' prijs gewonnen. Zij is geselecteerd op basis van de dissertatie en publicaties.

Met deze vierjaarlijkse prijs wil de Vrije Universiteit Brussel (VUB) wetenschappelijk onderzoek aanmoedigen in de criminele politiek en de criminologische sociologie aan de Vrije Universiteit Brussel. Zij doet dit door het aanhalen van de banden met de universiteit waar de winnaar van de prijs aan verbonden is, in dit geval dus met de Universiteit Leiden en in het bijzonder met het Instituut voor Strafrecht & Criminologie.

Samenwerking

Het thema waarop de samenwerking zich zal richten is  Criminele Politiek & Crimmigratie. De samenwerking krijgt in eerste plaats gestalte door het gezamenlijk met de VUB organiseren van het internationale crimmigration congres op 9–10 oktober in Leiden, maar daarna eveneens in gezamenlijke onderzoeksaanvragen, publicaties en uitwisselingen op het terrein van onderwijs.

Raadpleeg de dissertatie:  Wetgeving in een Veiligheidscultuur. Totstandkoming van antiterrorismewetgeving van Maartje van der Woude.