Bob Wessels erelid NVRII

Bob Wessels is tijdens de jaarvergadering benoemd tot erelid van de Nederlandse Vereniging voor Rechtsvergelijkend en Internationaal Insolventierecht, vanwege zijn vele verdiensten voor de vereniging.

Tijdens de jaarvergadering van 2014 op 6 november in Amsterdam hebben de leden van het NVRII unaniem ingestemd met het voorstel om prof. mr. Bob Wessels te benoemen tot erelid van de NVRII.

Het NVRII heeft het doel om de belangstelling voor en de kennis van het rechtsvergelijkende en internationale insolventierecht te bevorderen. Dit doen zijn door het houden van vergaderingen, het organiseren van lezingen en cursussen, het initiĆ«ren van studentinitiatieven en het uitgeven en verspreiden van publicaties.

Wessels was tot zijn emiraat 2014 verbonden aan de Universiteit Leiden en initiatiefnemer, mede-oprichter en eerste voorzitter van NVRII (2011-2011), die inmiddels bijna 200 leden telt. Hij werd opgevolgd door P.M. Veder (Radboud Universiteit, Nijmegen).