Sterren kijken en open dag op de Leidse Sterrewacht

Op zondagmiddag 26 oktober organiseert de Leidse Sterrewacht aan de Witte Singel een open dag.

Dit unieke gebouw, met een rijke wetenschappelijke historie, is dan voor iedereen gratis te bezoeken. Ongeacht het weer is een bezoek de moeite zeker waard. Van 12-17 uur kan er gekeken worden naar en door de telescopen en worden er rondleidingen gegeven. Verder kunnen bezoekers meer leren over de sterrenkunde of al hun vragen over dit onderwerp beantwoord krijgen. Speciaal voor kinderen worden een aantal leuke activiteiten georganiseerd en voor iedereen is er een show in het mobiele planetarium. Reserveren is niet nodig.

Op zowel zaterdag 25 en zondag 26 oktober kan er bij helder weer ook naar de sterren worden gekeken op de Leidse Sterrewacht. Bijgestaan door de leden van de Werkgroep Leidse Sterrewacht kan het publiek dan door de antieke sterrenkijkers kijken.

Openingstijden Leidse Sterrewacht:

• Zaterdag 25 oktober “Nacht van de Nacht” van 20.00 tot 23.00 uur.
  • Zondag 26 oktober van 12.00 tot 22.00 uur.