Geesteswetenschappen 25ste plaats in THE-wereldranglijst

De Faculteit der Geesteswetenschappen staat op een trotse 25ste plaats wereldwijd binnen het kader 'Arts and Humanities' van de Times Higher Education Ranking (THE). De faculteit scoort bijzonder goed op onderwijs, onderzoek en internationale oriëntatie.

De Faculteit der Geesteswetenschappen staat op een trotse 25ste plaats wereldwijd binnen het kader 'Arts and Humanities' van de Times Higher Education Ranking (THE). De faculteit scoort bijzonder goed op onderwijs, onderzoek en internationale oriëntatie.

Stijgende lijn

De Universiteit Leiden is ook dit jaar de hoogst genoteerde Nederlandse universiteit in de THE-ranking en staat op plaats 64. Zowel de Faculteit Geesteswetenschappen als de Universiteit Leiden zijn er drie plaatsen op vooruit gegaan in vergelijking tot de THE-ranking van 2013.

Binnen het kader 'Arts and Humanities' is de Universiteit Leiden de hoogst geplaatste Nederlandse universiteit. Zij wordt gevolgd door de Universiteit van Amsterdam (45) en de Universiteit van Utrecht (75). Stanford University, Harvard University en de University of Chicago voeren de lijst aan.

Times Higher Education Ranking

Het weekblad The Times Higher Education (THE) publiceert sinds 2004 de THE World University Rankings. De THE beoordeelt de instellingen op verschillende indicatoren op het gebied van onderwijs, onderzoek en innovatie. De THe baseert zijn ranking op data die worden geleverd door Thomson Reuters.