Edwin Bakker in Pauw & Witteman

Edwin Bakker was woensdag 23 april te gast in het praatprogramma Pauw & Witteman. Ook was hij te zien in het NOS journaal. Hij werd gevraagd om zijn visie over de Nederlandse jihadstrijders in Syrië en Irak.

Twee Nederlandse jihadstrijders hebben zelfmoordaanslagen gepleegd in Syrië en Irak. Dat zei de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Ronald Plasterk, op woensdag 23 april bij de presentatie van het jaarverslag van de AIVD over 2013. In het jaarverslag staat dat het aantal jihadstrijders dat vanuit Nederland naar Syrië vertrekt nog steeds groeit. Een deel van hen is teruggekeerd, wat mogelijk serieuze risico's voor de nationale veiligheid oplevert. Edwin Bakker sprak  hierover tijdens een uitzending van Pauw & Witteman en het NOS Journaal.

Bekijk de uitzendingen:
Pauw en Witteman - "Edwin Bakker over de jihadstrijders in Syrië en Irak"
NOS journaal - "Jihad-strijders krijgen in Syrië geen tegengas"

Geschreven media

Vorige maand gaf Edwin Bakker in de geschreven media al commentaar over de Nederlandse jihadstrijders.

Prof.dr. Edwin Bakker

Edwin Bakker is hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Zijn onderzoeksonderwerpen zijn radicalisering en jihadistisch terrorisme in het algemeen en profielen van (jihadistische) terroristen in het bijzonder. Daarnaast richt zijn onderzoek zich op het omgaan met (angst voor) terrorisme en beleidsimplicaties op dit terrein.

Meer weten?

Studeren in Den Haag

Masters
Crisis and Security Management