NWO honoreert twee AIO-projecten in ronde ’Promoties in de geesteswetenschappen’

Het Instituut voor Geschiedenis feliciteert Tristan Mostert en Jaap Ligthart met het verwerven van NWO-subsidie voor hun AIO-project.

In de ronde ‘Promoties in de geesteswetenschappen’ diende het instituut voor Geschiedenis dit jaar twee aanvragen in. Beide voorstellen werden gehonoreerd. Het gaat om het project  The wars between VOC and Makassar (1634-1669): A study in integrative global military history van Tristan Mostert (promotoren: Ben Schoenmaker en Jos Gommans) en  The demise of the domain van Jaap Ligthart (promotor: Peter Hoppenbrouwers). Beide onderzoekers zullen naar verwachting op 1 september met hun onderzoek beginnen.

Selectie

Via de ronde ‘Promoties in de geesteswetenschappen’ stelt NWO subsidie beschikbaar aan jonge talentvolle onderzoekers. Per jaar worden er 15 fte promotieplaatsen toegekend. Promovendi worden voorgeselecteerd door de decaan van hun faculteit. Vanuit Leiden waren er dit jaar vier promovendi voorgedragen, waarvan twee door het Instituut voor Geschiedenis.