Overeenkomst onderzoeksprogramma Universiteit Leiden en Universitas Gadjah Mada (Indonesië)

Op 26 maart werd een overeenkomst getekend tussen Universiteit Leiden en Universitas Gadjah Mada (Indonesië) betreffende een gezamenlijk onderzoeksprogramma “The Making of Religious Traditions in Indonesia: History and Heritage in Global Perspective (1600-1940)”.

Het project wordt grotendeels gefinancierd door het Leids Universiteitsfonds (LUF) en staat onder leiding van professor Jos Gommans (UL) en professor Bambang Purwanto (UGM). Twee Indonesische en twee Nederlandse promovendi zullen de komende vier jaar dit project handen en voeten geven, vooral middels archief- en veldonderzoek in Indonesië.

De officiele start van het programma vindt plaats tijdens het eerste Cosmopolis congres in Yogyakarta in juni.