Wat is er gebeurd met het vermiste vliegtuig?

Hoogleraar Edwin Bakker sprak in EenVandaag over de verdwenen Boeing 777 en hoe het komt dat twee passagiers met valse paspoorten aan boord konden komen.

Een Boeing 777 van Malaysia Airlines, die onderweg was van Kuala Lumpur naar Beijing, verdween op 8 maart plotseling van de radar. Sindsdien is van het vliegtuig niets meer vernomen. Wat er is gebeurd met het vliegtuig is onduidelijk.

Valse paspoorten
Uit de passagierslijst bleek dat er twee passagiers aan boord waren met gestolen paspoorten. Hoe konden zij aan boort komen met een vals paspoort? EenVandaag sprak daarover met terrorisme-expert Edwin Bakker.

In de media

Kijk hier naar de reportage van EenVandaag: Wat is er gebeurd met het vermiste vliegtuig?

Prof. dr. Edwin Bakker

Edwin Bakker is hoogleraar (Contra-)Terrorisme aan de Universiteit Leiden en directeur van het Centre for Terrorism & Counterterrorism in Den Haag. Zijn onderzoeksonderwerpen zijn radicalisering en jihadistisch terrorisme in het algemeen en profielen van (jihadistische) terroristen in het bijzonder. Daarnaast richt zijn onderzoek zich op het omgaan met (angst voor) terrorisme en beleidsimplicaties op dit terrein.

Meer weten?