Leiden Law Blog wint tweede prijs bij Social Media Awards

Het Leiden Law blog eindigde op de tweede plek voor de 'Nationale Social Media Award voor het Onderwijs'. De awards zijn bedoeld voor baanbrekende projecten van onderwijsorganisaties waarbij sociale media centraal staan. Het Leiden Law Blog was genomineerd voor de categorie Hoger Onderwijs. De award is uitgereikt op 17 mei tijdens het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media

Juryrapport

"Het  Leiden Law Blog is in de kern een vorm van valorisatie van kennis en onderzoek met behulp van sociale media. De juridische expertise bij de universiteit heeft men via dit gezamenlijke medium willen ontsluiten om daarmee zowel de zichtbaarheid, als de verbindingen van de betrokken wetenschappers en hun kennis te verhogen. Zij zijn zelf de dragers en trekkers en doordat men “met jonge, nieuwe hoogleraren en docenten ‘gewoon’ [is gaan] starten,“ kon men intern een beweging in gang zetten die het project blijvende waard geeft.

Met zo’n 100 deelnemende wetenschappers en 20.000 bezoekers in het eerste jaar heeft men een vliegende start weten te maken. De vervolgacties richten zich professionalisering van de bloggers en verwerking van hun werk en bijdragen in het onderwijs aan de studenten. Door ook internationale partners te gaan zoeken leveren deze activiteiten een bijdrage aan het structureel maken van het blog als nieuwe vorm van valorisatie van de Leidse kennis."