Een baantje bij de universiteit, wat levert dat op?

De Studenten Loopbaan Service doet om de paar jaar onderzoek naar de kansen van studenten op de arbeidsmarkt. Uit het arbeidsmarktonderzoek uit 2012 bleek dat studenten met relevante werkervaring doorgaans sneller aan een baan komen. Maar wat is die ‘relevante werkervaring’ dan precies?

Studenten Mike, Maud, Jaap en Marlon zijn hard bezig (of bezig geweest) alvast de nodige werkervaring op te doen. Zij vertellen enthousiast over hun bijbaan die zij vonden bij de Universiteit Leiden en wat voor invloed deze gehad heeft op hun toekomst. Wat zijn hun ervaringen en wat heb jij daaraan? “Mijn studentenbijbaan is absoluut de kiem geweest van waar ik nu ben.”

Lees wat ze te vertellen hebben!