Leidse student wint Nederlands-Vlaamse Pleitcompetitie

Mark Fidder, masterstudent civielrecht en ondernemingsrecht, heeft op woensdag 8 mei de Nederlands-Vlaamse pleitcompetitie gewonnen.

Na een dag van voorrondes, waarin achttien studenten uit Antwerpen, Brussel, Gent, Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht het tegen elkaar opnamen, kwamen Mark Fidder en Pieter Cannoot uit Gent als beste pleiters uit de bus. Zij kregen een half uur de tijd om de finale voor te bereiden. De jury, onder voorzitterschap van de President van de Haagse rechtbank, mr. M. van de Laarschot, roemde het niveau van de pleidooien. De winnaar werd geprezen om de heldere wijze waarop hij rechtsregels en feiten aan elkaar knoopte en om zijn selectievermogen.

Pleitcompetitie

De Nederlands- Vlaamse Pleitcompetitie vindt jaarlijks plaats in Leiden. De Leidse deelnemers zijn aangewezen tijdens het Cleveringa-pleitconcours dat in februari wordt gehouden. Mark Fidder won dit jaar ook het Cleveringa-concours.