Leiden meest succesvolle delegatie bij EuroMUN 2013

Leiden werd vertegenwoordigd door maar liefst 21 studenten en wist in totaal 9 persoonlijke awards binnen te slepen. Daarmee won Leiden meer prijzen dan enige andere delegatie op deze conferentie!

De Leidse delegatie bestond uit een internationaal gezelschap van excellente studenten van alle mogelijke studierichtingen, waaronder rechten, bestuurskunde en politicologie. De studenten werden getraind en begeleid door vier faculty advisers: Marleen Schiebroek, Christine Berk, Paul Post en Anas Milly.

Onder de winaars van de persoonlijke awards was ook rechtenstudent Jorick van Erp. In de delegatie bevonden zich nog 6 rechtenstudenten: Katie Beelaerts van Blokland, Stéphanie Caligara, Nesli Cubukcu, Sam Pauwels, Putri Arnita Rahmaniar en Tara Simais.

Model United Nations Conferentie

Een MUN-conferentie is een simulatie van verschillende cruciale internationale instituties. Studenten nemen de rol van landvertegenwoordiger op zich in een van de vele instituties, zoals de Veiligheidsraad, de NAVO en het Europees Parlement. Door deel te nemen aan conferenties kunnen de studenten zich ontwikkelen op diverse gebieden, zoals onderhandelen, debatteren en het schrijven van resoluties. Als de student goed voorbereid is en op uitmuntende wijze de belangen van het land behartigt, is het mogelijk om een award te behalen.

EuroMUN Maastricht

EuroMUN in Maastricht is de grootste conferentie van continentaal Europa, met honderden deelnemers uit de hele wereld, onder andere Israël, Japan en Colombia. Leiden leverde de beste prestatie in de Disarmement and Security Committee (de grootste commissie met meer dan 100 landvertegenwoordigers), waar Leidse delegatieleden drie awards wisten te winnen.