LUCAS Journal | 'Imagining Europe'

Op maandag 11 februari is het eerste nummer van het Journal van het LUCAS Graduate Conference 'Imagining Europe: Modern Perspectives, Perceptions and Representations' officieel online gegaan.

Kunst en samenleving

Eerste editie van de LUCAS Journal

Het tijdschrift heeft als doel om de kansen en voordelen van digitaal publiceren te combineren met de beste conventies van traditionele academische publicaties, zoals een uitgebreide blind peer review procedure, een strenge selectie en een grondig revisie/redactieproces. De editorial board selecteert papers die innovatieve benaderingen combineren met nieuwe ideeën en gedegen onderzoek en zich richten op het voornaamste onderzoeksthema van LUCAS: de relatie tussen kunst - visueel en tekstueel - en samenleving.

Imagining Europe

Het eerste nummer, met zes papers uit de LUCAS Graduate Conference 2011, heeft als titel 'Imagining Europe: Modern Perspectives, Perceptions and Representations' en belicht dit thema vanuit een zeer internationale en sterk interdisciplinaire opzet. Het Journal van het LUCAS Graduate Conference zal één keer per jaar uitkomen; het volgende nummer verschijnt op 1 februari 2014.

Het Journal van het LUCAS Graduate Conference is een peer-reviewed digitaal tijdschrift en wordt uitgegeven door de Universiteitsbibliotheek Leiden in Open Acess. Het is een platform voor de beste papers van de LUCAS Graduate Conference: een grote, internationale en interdisciplinaire conferentie die om de twee jaar door promovendi van LUCAS wordt georganiseerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jacqueline Hylkema.