Prijzen voor proefschriften onderzoekers Geesteswetenschappen

Sigrid de Jong en Grantley McDonald hebben ieder een Studieprijs van de Stichting Praemium Erasmianum gekregen voor hun proefschrift.

Geesteswetenschappen

De Jong ontvangt de Studieprijs voor haar dissertatie  Rediscovering Architecture. Paestum in 18th-Century Architectural Experience and Theory. Grantley McDonald sleepte de prijs in de wacht voor zijn  Raising the Ghost of Arius. Erasmus, the Johannine Comma and Religious Difference in Early Modern Europe. Beide prijswinnaars zijn aan de Faculteit der Geesteswetenschappen gepromoveerd.

Over de Studieprijs

Belangrijk criterium voor de bekroning van een proefschrift met de Praemium Erasmianum is 'de casusoverstijgende behandeling van het onderwerp en het bredere belang van het boek voor andere disciplines', aldus het persbericht. Dit jaar werd deze prijs voor de 25e keer uitgereikt.

Twee Studieprijzen naar Leiden