AHRC/NWO humanities netwerk subsidie voor Alicia Schrikker

Samen met Anthony Carrigan (Keele University) en Rivke Jaffe (Antropologie, UL) heeft Alicia Schrikker, werkzaam aan het Institute for History, een subsidie gekregen voor de aanvraag 'The cultural politics of catastrophe: (Post)colonial representations of Southeast Asian and Caribbean disasters, 1800-2012'.

Het onderzoek richt zich op de manier waarop historische perspectieven en culturele reacties op natuurrampen in gebieden met Britse en Nederlandse koloniale historie, kunnen bijdragen aan het begrijpen van de moeilijkheden van het behouden van een gemeenschap na een catastrofe.

Meer informatie over het project kan gevonden worden op de website van het Leiden University Institute for History.

Impressie van de overstroming van 1861 in Centraal Java door Raden Saleh