Thomas Lindblad wint eerste Geesteswetenschappen onderwijsprijs

Thomas Lindblad, docent bij de opleidingen Geschiedenis en Zuid- en Zuidoost-Aziëstudies, heeft dit jaar de Onderwijsprijs Geesteswetenschappen gewonnen. De prijs bestaat uit een oorkonde en een bedrag van 1000 euro.

De onderscheiding werd dit jaar voor het eerst uitgereikt en is toegekend op basis van drie criteria:

• De docent is zeer deskundig en ervaren, en weet steeds de link met de actualiteit te leggen;
  • Tijdens de colleges staat het ontwikkelen van het kritisch denkvermogen van de student centraal;
  • De docent is een uitstekend begeleider en zet daarbij altijd een paar stappen meer.

"Thomas Lindblad is een voorbeeld ter inspiratie van nieuwe generaties studenten en collega-docenten."

Anne van Putten, vicevoorzitter van de adviescommissie onderwijs, en Jeffrey van Os, lid van deze commissie, reikten de prijs aan Lindblad uit.