MA History Universiteit Leiden bovenaan in Elsevier enquête

In de Elsevier enquête ‘De beste studies 2011’ onder studenten in Nederland is de Masteropleiding Geschiedenis van de Universiteit Leiden zeer goed uit de bus gekomen.

Waar de oordelen over de bacheloropleidingen in den lande elkaar niet veel ontlopen (Leiden met 7.1 ex aequo met Nijmegen, Groningen en Rotterdam bovenaan), wordt de master-opleiding in Leiden met afstand als beste beoordeeld. Niet alleen het eindoordeel (7,4) was aanzienlijk hoger dan dat van andere opleidingen in den lande, maar ook op de aparte onderdelen (faciliteiten, inrichting, onderwijs etc.) scoorde Leiden het best. Extra vermelding verdient de 8,0 voor de kwaliteit van de docenten, op afstand gevolgd door Nijmegen met een 7,4.

The MA in History at Leiden University received by far the highest ratings in the 2011 National Student Survey by Elsevier. Especially the quality of teaching stood out when compared with other Dutch universities.