ERC Grant voor Peter Ho

De European Research Council heeft aan Leids geesteswetenschapper Peter Ho (hoogleraar Chinese Economy and Development) een Starting Independent Researcher Grant toegekend.

De Starting Independent Researcher Grant is een subsidie waarmee zeer goede jonge gepromoveerde onderzoekers die zich onderscheiden door pionierswerk op hun vakgebied de kans krijgen een eigen onderzoekslijn op te zetten.

Europa investeert sinds een enkele jaren sterk in wetenschappelijk onderzoek en talent. De concurrentie voor de onderzoekssubsidies van de European Research Council is groot.

Peter Ho is hoogleraar Chinese Economy and Development, verbonden aan het Leiden Institute for Area Studies (LIAS) en tevens mede-directeur van het Modern East Asia Research Centre (MEARC).