2010 Essaybundel ter ere van Leonard Blussé

Uit dankbaarheid voor zijn inzet op het terrein van de wetenschappelijke relaties tussen Japan en Nederland werd Leonard Blussé op 29 maart jl. in Tokio een vriendenboek aangeboden.

Large and Broad: The Dutch Impact on Early Modern Asia bevat twaalf bijdragen van leerlingen en collega’s van Blussé uit Japan die hij in de afgelopen 25 jaar begeleidde bij het verrichten van historisch onderzoek in Nederlandse archieven. Het gebruik van Nederlandse primaire bronnen speelde in deze projecten een belangrijke rol. De artikelen hebben betrekking op de vroegmoderne geschiedenis van Azië, in het bijzonder die van Japan, India en Indonesië. Het prachtig vormgegeven boek is uitgegeven door de prestigieuze Toyo Bunko (Oriental Library) in Japan waarvan Blussé honorary fellow is.