Jacqueline Meulman vertelt over de unieke samenwerking tussen de Universiteit Leiden en (IBM) SPSS

Op 19 november 2012 neemt Prof. Dr. Jacqueline J. Meulman deel aan het programma ‘From Theory to Practice’, dat inzicht geeft in het pad van wetenschappelijke ontdekking naar toepassing. Dit programma wordt georganiseerd door Studium Generale en Leiden University Research & Innovation Services (LURIS).

In haar lezing ‘Implementing state-of-the-art statistical techniques into a commercial statistical package’, zal Professor Meulman haar ervaring delen als hoofd van het Leiden SPSS project van het Mathematisch Instituut. Ze zal uitleggen hoe de unieke samenwerking tot stand is gekomen tussen de Universiteit Leiden en (IBM) SPSS en hoe deze samenwerking in de afgelopen 2 decennia heeft geleid tot de huidige winstgevende onderneming dat het vandaag is. Ze illustreert hiermee hoe academisch onderzoek en commerciele ontwikkelingen hand-in-hand kunnen gaan.

Maandag 19 november 19:30 – 21:15, zaal 011 Lipsius gebouw, Cleveringaplaats 1, Leiden. Voor meer informatie zie: www.studiumgenerale.leidenuniv.nl