Decaan faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen keert dit najaar terug naar onderwijs en onderzoek

Prof.dr. Sjoerd Verduyn Lunel treedt per 1 september 2012 terug als decaan van de faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen. Verduyn Lunel wordt weer hoogleraar wiskunde en zal zich volledig richten op onderwijs en onderzoek.

Verduyn Lunel is sinds 2007 decaan van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen en sinds 2010 voorzitter van de landelijke bètadecanen. Hij voelt een grote verantwoordelijkheid voor de faculteit en universiteit en heeft de afgelopen jaren met genoegen samengewerkt met het team van wetenschappelijk directeuren, collega-decanen en collegeleden. Verduyn Lunel laat weten dat hoezeer hij ook gehecht is geraakt aan zijn werk als decaan, hij de wiskunde niet kan loslaten en besloten heeft terug te keren naar het onderwijs en onderzoek. “De faculteit staat er goed voor. Er is een nieuwe breed gedragen facultaire strategie `Science in Concert Accelerando 2011-2015’ en de portfoliodiscussie die in volle gang is zal voor de zomer afgerond worden. Hiermee zijn belangrijke taken volbracht en is het najaar een natuurlijk moment om mijn taken als decaan over te dragen aan een geschikte opvolger.”

Het College van Bestuur heeft in overleg met de wetenschappelijk directeuren van de faculteit de werving van een nieuwe decaan gestart.