Diesviering voor alumni - zaterdag 11 februari

Op zaterdag 11 februari 2012 vindt in het Kamerlingh Onnes Laboratorium de Diesviering voor alumni plaats. Zo’n 500 oud-studenten van de Leidse Universiteit ontmoeten elkaar rondom lezingen door vooraanstaande wetenschappers, een workshop over netwerken en de uitreiking van de Leidse Universitaire Scriptieprijs.

De diesviering wordt georganiseerd door het Leids Universiteits Fonds (LUF). Alle alumni, van jong tot oud, zijn welkom om elkaar te ontmoeten en het ‘gevoel van Leiden’ te beleven.

Programma

Voorafgaand aan de lezingen is er een lunch en de uitreiking van de Leidse Universitaire Scriptieprijs door prof.mr. Paul F. van der Heijden.

In de lezingen van het middagprogramma komen tal van maatschappelijke onderwerpen aan bod.  Prof.dr. Willem van der Does geeft bijvoorbeeld een psychologische analyse van de verkiezingswinst van de PVV en prof.dr.ir. Peter Ho buigt zich over de prangende vraag: ‘Kan China Europa redden?’. Daarnaast zijn er lezingen door prof.dr. Ad IJzerman, over de zoektocht naar nieuwe medicijnen, dr. David van Reybrouck over literatuur en de wereld en prof.dr. Naomi Ellemers, over morele dilemma’s in organisaties. In plaats van twee lezingen te volgen, kunnen de alumni ook kiezen voor een workshop over netwerken, gegeven door Gerard D. de Gier.

De diesviering 2012 wordt feestelijk afgesloten met een borrel. Voor de kinderen van groep 5 tot en met de brugklas is er dit jaar een apart juniorprogramma.

Programma en opgeven