Weer meer bezoekers op Open Dagen

Met meer dan 11.000 bezoekers kwamen er 18 en 19 november weer meer bezoekers naar de Open Dagen van de Universiteit Leiden. Leerlingen, ouders en andere geïnteresseerden kwamen bij de verschillende faculteiten langs om kennis te maken met één of meerdere bacheloropleidingen. De sfeer was levendig.

Open DagDe meerderheid van de opleidingen houdt zijn Open Dag op de eigen faculteit. Hierdoor kunnen de leerlingen meteen de sfeer proeven van de opleiding waarin ze zijn geïnteresseerd. Bovendien kunnen ze een proefcollege volgen en/of meedoen aan een practicum. Dat geeft een beeld van de inhoud van een opleiding.

Levendige sfeer

Bij alle faculteiten heerste een levendige sfeer. Een Open Dag is een dag van informeren maar ook van rondkijken: wat voor types zijn de mogelijke toekomstige medestudenten?

Vragen stellen

Op verschillende locaties waren informatiemarkten ingericht. Hier konden leerlingen en ouders vragen stellen aan studenten, docenten en studieadviseurs. Vragen over de opleiding, het collegegeld of het studentenleven in Leiden. Er was veel materiaal om mee te nemen, en thuis meer te lezen.

Dag meelopen

Leerlingen die naar aanleiding van de Open Dagen intensiever kennis willen maken met een opleiding en de Universiteit Leiden, kunnen een dag meelopen en ontdekken hoe het dagelijkse leven van een student eruit ziet.