Doe mee aan de internationale NRG Battle

Laatste voorronde: 7 oktober 2011
Finale: 23 november 2011
Locatie: Groningen
Meer informatie en aanmelden: www.nrgbattle.nl

International NRG Battle

Dit jaar organiseren wij in samenwerking met Energy Valley en het RCI (Rotterdam Climate Initiative) de International NRG Battle in Groningen en Rotterdam. Tijdens dit event houden circa 400 laatste jaars HBO/WO studenten zich bezig met actuele vraagstukken uit het bedrijfsleven. De bedrijven die hieraan deelnemen zien dit als de ideale manier om zowel R&D als recruitment te combineren. De studenten werken in multidisciplinaire teams van 5 personen, onder begeleiding van een case-instructor, aan vraagstukken over innovatieve oplossingen en toekomstvisies van de deelnemende bedrijven. Aan het einde van de dag presenteren de teams hun idee in een pitch presentatie van drie minuten aan een vakjury bestaande uit, CEO’s en directeuren van gerenommeerde bedrijven uit de sector.

Jury bestaat uit

• Gertjan Lankhorst (CEO GasTerra)
  • Bernard Fortuyn (CEO Siemens Energy)
  • Harm Post (CEO Groningen Seaports)
  • Hans Smits (CEO Havenbedrijf Rotterdam)
  • Stef Kranendijk (CEO Desso)
  • Kees Stap (Director Business Development Ecofys)
  • Prof. Dr. Ton Schoot Uiterkamp (Honorair Hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen)
  • Jeroen Rijnhart (Directeur Water & Energy Grontmij)

Hoe werkt het?

De International NRG Battle bestaat uit drie voorrondes en één finale. Uit elke voorronde worden vijf teams genomineerd om deel te nemen in de finale die tijdens de Energy Delta Convention (EDC) plaatsvindt. Tussen de voorrondes en de finale worden alle finalisten gevolgd in de uitwerking van hun idee. De winnaar van de International NRG Battle wint uiteindelijk een reportage over het idee op National Geographic Channel.

De laatste kans op een plek in de finale is tijdens de derde voorronde op 7 oktober in Groningen. Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar, en dus voor jou, als ambitieuze student, de mogelijkheid om al je kennis en ervaring in praktijk te zetten tijdens deze uitdagende dag. De studies die meedoen met de International NRG Battle variëren van technische studies tot algemene studies. Door het vormen van multidisciplinaire teams worden vraagstukken belicht vanuit verschillende perspectieven wat vaak resulteert in innovatieve oplossingen waar bedrijven én studenten echt iets aan hebben.

Deelnemende bedrijven

• GasTerra