College blijft betrokken bij Bio Science Park

Burgemeester en wethouders willen de samenwerking met de universiteit voor het Bio Science Park voortzetten. In de komende 5 jaar werkt men aan uitbreiding van het gebied met ongeveer 200.000 m2 aan Life Science gerelateerde bedrijven en kantoren en 170.000 m2 voor stedelijke voorzieningen, zoals studentenwoonruimte en woningen in de vrije sector. Ook is er vanuit de gemeente steun voor de nieuwbouwplannen voor de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen en het Universitair Sportcentrum.

Er is een eindrapport uitgekomen, waarin de gemeentelijke inspanningen voor het Leiden Bio Science Park tussen 2000 en 2010 beschreven zijn. Conclusie van dat rapport is dat de projectresultaten zijn gerealiseerd en dat het project is uitgevoerd binnen de beschikbare financiƫle middelen. Wel heeft het vijf jaar langer geduurd dan gepland. Het projectresultaat is volgens het rapport met name te danken aan de Leiden Bio Science Park foundation.

Burgemeester en wethouders willen de samenwerking met de universiteit voor het Bio Science Park voortzetten. Zij zijn van mening dat verbetering van de infrastructuur en de aanleg van de ongelijkvloerse kruising op de Plesmanlaan binnen korte tijd nodig zullen zijn.

Andere plannen voor de komende vijf jaar, zijn de uitbreiding van het gebied met ongeveer 200.000 m2 aan Life Science gerelateerde bedrijven en kantoren en 170.000 m2 voor stedelijke voorzieningen, zoals studentenwoonruimte en woningen in de vrije sector. Ook is er vanuit de gemeente steun voor de nieuwbouwplannen voor de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen en het Universitair Sportcentrum.