Opening Junior Science Lab door Leidse wethouder

Het Junior Science Lab wordt door de Leidse wethouder van Economie en Sport, Marc Witteman, officieel geopend op vrijdag 16 oktober. De opening start om 15.00 uur en kan live via de website worden gevolgd.

Het Junior Science Lab (JSL) is een nieuwe faciliteit die de Universiteit Leiden aanbiedt aan middelbare en basisscholen. Dit laboratorium is een zaal van 13x13 m2 die is uitgerust met allerhande apparatuur en middelen om onderwijs te verzorgen en proeven te doen voor Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, ANW, NLT en Science.

Ondersteuning van bètaonderwijs

Het JSL vormt een belangrijk centraal punt voor ondersteuning van bètaonderwijs in de regio. Het brengt docenten uit het basis-, middelbaar-, hoger- en wetenschappelijk onderwijs bij elkaar, biedt nascholingsmogelijkheden voor docenten uit basis- en middelbaaronderwijs en ontwikkelt nieuw materiaal voor bètaonderwijs op basis van modern onderzoek en de laatste ontwikkelingen in de wetenschap.

Praktische informatie

De opening start om 15.00 uur en duurt tot 17.30 uur en zal plaatsvinden in het Gorlaeus Laboratorium, Einsteinweg 55.

15.00 - 15.40: Het Junior Science Laboratorium (Gorlaeus zaal 1)
15.45 - 16.30: Opening en interactief bezoek aan het Junior Science lab
16.30 - 17.30: Receptie