SLS Wonen zet zich in voor stadsvogels

Steden vormen een groot leefgebied voor een grote diversiteit aan stadsvogels. Ze dragen bij aan het woongenot en de leefbaarheid van onze woon- en werkomgeving. De aanwezigheid van stadsvogels is geen vanzelfsprekendheid.

Echte stadsvogels als huismus en gierzwaluw hebben het moeilijk. Met gerichte aandacht en creativiteit is het mogelijk om meer aantrekkelijke leefgebieden te creƫren voor vogels in stad en dorp.

En daar helpt SLS Wonen aan mee. De studenten huisvester plaatst de komende tijd in haar tuinen zestig vogelhuisjes die geschikt zijn voor vier soorten stadsvogels. De Vereniging voor Natuur- en Milieueducatie houdt bij of de nestkastjes daadwerkelijk worden gebruikt om te broeden.

De aftrap van de actie vindt plaats n de gezamenlijk stadstuin van de Salomonsteeg 8, Nieuwsteeg 3. Op maandag 27 april om 11.00 uur plaatst de SLS Wonen het eerste nestkastje in deze tuin.
Meer informatie over de stadsvogelcampagne