Hannelies de Jonge
Assistant professor
- Naam
- Dr. H. de Jonge
- Telefoon
- +31 71 527 2727
- h.de.jonge@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0001-5766-8472
Hannelies de Jonge is universitair docent bij zowel de sectie Methodologie en Statistiek als bij de sectie Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie. Haar onderzoek richt zich voornamelijk op methodologische uitdagingen waar inhoudelijke onderzoekers tegenaan lopen, met als streven bij te dragen aan het in staat stellen van onderzoekers om belangrijke vragen voor de klinische praktijk te kunnen beantwoorden.
Hannelies de Jonge is universitair docent bij zowel de sectie Methodologie en Statistiek als bij de sectie Ontwikkelings- en Onderwijspsychologie. Haar onderzoek richt zich voornamelijk op methodologische uitdagingen waar inhoudelijke onderzoekers tegenaan lopen, met als streven bij te dragen aan het in staat stellen van onderzoekers om belangrijke vragen voor de klinische praktijk te kunnen beantwoorden.
Assistant professor
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Psychologie
- Methodologie & Statistiek
- De Jonge H., Kan K.J., Oort. F.J. & Jak S. (2025), How to Synthesize Randomized Controlled Trial Data With Meta-Analytic Structural Equation Modeling: A Comparison of Various d-to-rpb Conversions, Psychological Methods : .
- Kan K.J., Psychogyiopoulos A., Groot L.J., De Jonge H. & Ten Hove D. (2024), Why Do Bi-Factor Models Outperform Higher-Order g Factor Models? A Network Perspective, JOURNAL OF INTELLIGENCE 12(2): 18.
- Jak S., Li H., Kolbe L. De Jonge H., Cheung & M.W.-L. (2021), Meta-analytic structural equation modeling made easy: A tutorial and web application for one-stage MASEM, Research Synthesis Methods 12(5): 590-606.
- De Jonge H., Kan K.J. & Jak S. (2020), Dealing With Artificially Dichotomized Variables in Meta-Analytic Structural Equation Modeling, Zeitschrift für Psychologie 228(1): 25-35.