Universiteit Leiden

nl en

Gwen Wolters

Projectmanager

Naam
Dr. G.E. Wolters
Telefoon
071 5272727
E-mail
g.e.wolters@science.leidenuniv.nl

Kort CV

Gwen Wolters werkt momenteel binnen Programma BAS in het team Organisatie en Transitie. In 2024 heeft zij in opdracht van de directie Strategische Communicatie en Marketing aan een onderzoek naar de interne communicatie en lijncommunicatie in de universiteit gewerkt. Daarvoor was zij teamleider van het facultaire marketing en communicatie team en beleidsadviseur internationalisering bij de Faculteit der Sociale Wetenschappen.

Tussen 2012 en 2016 was zij lid van de Universiteitsraad als fractievoorzitter de partij Universitair Belang. In die tijd was zij ruim drie jaar vice-voorzitter van de Raad.
   
Als universitair docent heeft zij tussen 2003 en 2008 bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen onderwijs verzorgd in onderzoeks- en diagnostische vaardigheden aan bachelor- en masterstudenten.
   
Gwen Wolters studeerde Pedagogische Wetenschappen aan de Vrije Universiteit, en promoveerde aan de Universiteit Leiden in 2004 bij Prof.dr. A.J.J.M. Ruijssenaars en Prof.dr. W. Van den Broeck op het proefschrift “Subsyllabic Processing in Word Reading of Dutch Beginning Readers”.

Relevante links

Projectmanager

  • Wiskunde en Natuurwetenschappen
  • Bedrijfsvoering
  • Faculteitsbureau

Werkadres

Reuvens
Reuvensplaats 3-4
2311 BE Leiden

Contact

  • Wolters G.E. (15 december 2004), Subsyllabic processing in word reading of Dutch beginning readers (Dissertatie, Leiden University). Leiden: Mostert & Van Onderen. Promotor(en): Ruijssenaars A.J.J.M. & Broeck W.J.M. van den. Dissertatie
  • Wolters G.E. (2002), Invloed van woordfrequentie en frequentie van subsyllabische eenheden op het lezen van MKM woorden. [overig]. Overig
  • Jong P.F. de & Wolters G.E. (2002), Fonemisch bewustzijn, benoemsnelheid en leren lezen, Pedagogische Studiën 79(1): 53-63. 'Refereed' artikel in tijdschrift
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2001), How do novice readers read one syllable words?. [overig]. Overig
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2001), Subsyllabic units in the reading process. [overig]. Overig

Activiteiten

  • Geen relevante nevenwerkzaamheden
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.