Universiteit Leiden

nl en

Gwen Wolters

Beleidsadviseur strategische marketing, communicatie en internationalisering

Naam
Dr. G.E. Wolters
Telefoon
+31 6 4845 7123
E-mail
gewolters@fsw.leidenuniv.nl

Kort CV

Gwen Wolters werkt momenteel in opdracht van de directie Strategische Communicatie en Marketing aan een onderzoek naar de interne communicatie en lijncommunicatie in de universiteit. Daarvoor was zij teamleider van het facultaire marketing en communicatie team en beleidsadviseur internationalisering bij de Faculteit der Sociale Wetenschappen.

Tussen 2012 en 2016 was zij lid van de Universiteitsraad als fractievoorzitter de partij Universitair Belang. In die tijd was zij ruim drie jaar vice-voorzitter van de Raad.
   
Als universitair docent heeft zij tussen 2003 en 2008 bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen onderwijs verzorgd in onderzoeks- en diagnostische vaardigheden aan bachelor- en masterstudenten.
   
Gwen Wolters studeerde Pedagogische Wetenschappen aan de Vrije Universiteit, en promoveerde aan de Universiteit Leiden in 2004 bij Prof.dr. A.J.J.M. Ruijssenaars en Prof.dr. W. Van den Broeck op het proefschrift “Subsyllabic Processing in Word Reading of Dutch Beginning Readers”.

Relevante links

Beleidsadviseur strategische marketing, communicatie en internationalisering

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Faculteitsbureau
  • Marketing & Communicatie

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 4C.07

Contact

  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (24 augustus 2005), The influence of bigrapheme frequency and consonantal sonority on first grade reading performance. Paper presentation at the Earli conference. Nicosia, Cyprus. [lezing].
  • Wolters G.E. (15 december 2004), Subsyllabic processing in word reading of Dutch beginning readers (Dissertatie, Leiden University). Leiden: Mostert & Van Onderen. Promotor(en): Ruijssenaars A.J.J.M. & Broeck W.J.M. van den.
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (30 juni 2004), Influence of bigrapheme frequency and consonantal sonority on first grade reading performance. Poster presentation at the SSSR Conference. Amsterdam. [lezing].
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2003), Subsyllabic processing in Dutch beginning readers: Exploring its role in instruction. Round table discussion at the Earli's JURE pre-conference. Padua (Italy). [lezing].
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2003), Subsyllabic processing in Dutch beginning readers: Exploring the role of frequency. Paper presented at the Earli's 2005 conference. Padua (Italy). [lezing].
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2003), Subsyllabic processing in Dutch beginning readers: In search of a role for bigram frequency. Paper presented at the International Conference of the Society for the Scientific Study of Reading. Boulder, USA. [lezing].
  • Wolters G.E. (2002), Invloed van woordfrequentie en frequentie van subsyllabische eenheden op het lezen van MKM woorden. [overig].
  • Jong P.F. de & Wolters G.E. (2002), Fonemisch bewustzijn, benoemsnelheid en leren lezen, Pedagogische Studiën 79(1): 53-63.
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2001), How do novice readers read one syllable words?. [overig].
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (27 augustus 2001), The role of subsyllabic units in early reading development. Paperpresentatie JURE Preconference.. University of Fribourg, Switzerland. [lezing].
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2001), Subsyllabic units in the reading process. [overig].
  • Stichting Dyslexie Fonds Bestuurslid
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.