Universiteit Leiden

nl en

Gwen Wolters

Beleidsmedewerker voorlichting, communicatie en internationalisering

Naam
Dr. G.E. Wolters
Telefoon
+31 71 527 3395
E-mail
gewolters@fsw.leidenuniv.nl

Gwen Wolters is beleidsadviseur Strategische marketing, communicatie en internationalisering.

Meer informatie over Gwen Wolters

Kort CV

Gwen Wolters is beleidsadviseur en hoofd van de afdeling Marketing en Communicatie van de Faculteit der Sociale Wetenschappen en stuurt het team (marketing)communicatieprofessionals aan. Zij is verantwoordelijk voor de marketing, strategische communicatie en internationalisering van en binnen de faculteit, waarbij zij nauw samenwerkt met collega's in de instituten, de universitaire diensten en de facultaire stafdiensten. Vanuit de verbindende rol van communicatie, ontwikkelt zij beleid voor marketing van onderwijs en onderzoek, interne communicatie, studentenwerving en internationalisering. Als hoofd is zij voor interne en externe communicatie het eerste aanspreekpunt voor het faculteitsbestuur.
   
Gwen Wolters is tussen 2012 en 2016 lid van de Universiteitsraad geweest als fractievoorzitter de partij Universitair Belang. In die tijd was zij ruim drie jaar vice-voorzitter van de Raad.
   
Als universitair docent heeft zij tussen 2003 en 2008 bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen onderwijs verzorgd in onderzoeks- en diagnostische vaardigheden aan bachelor- en masterstudenten.
   
Gwen Wolters studeerde Pedagogische Wetenschappen aan de Vrije Universiteit, en promoveerde aan de Universiteit Leiden in 2004 bij Prof.dr. A.J.J.M. Ruijssenaars en Prof.dr. W. Van den Broeck op het proefschrift “Subsyllabic Processing in Word Reading of Dutch Beginning Readers”.

Werkdagen

Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

Expertise

Marketing, strategie, internationalisering, communicatie.

Relevante links

LinkedIn Gwen Wolters

 

Beleidsmedewerker voorlichting, communicatie en internationalisering

  • Faculteit der Sociale Wetenschappen
  • Faculteitsbureau
  • Marketing & Communicatie

Werkadres

Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Kamernummer 3A44

Contact

  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (24 augustus 2005), The influence of bigrapheme frequency and consonantal sonority on first grade reading performance (Lezing). Nicosia, Cyprus.overig
  • Wolters G.E. (15 december 2004), Subsyllabic processing in word reading of Dutch beginning readers (Dissertatie). Leiden: Mostert & Van Onderen. Promotor(en) en Copromotor(en):Ruijssenaars A.J.J.M., Broeck W.J.M. van den.dissertatie
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (30 juni 2004), Influence of bigrapheme frequency and consonantal sonority on first grade reading performance (Lezing). Amsterdam.overig
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2003), Subsyllabic processing in Dutch beginning readers: Exploring its role in instruction. (Lezing). Padua (Italy).overig
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2003), Subsyllabic processing in Dutch beginning readers: Exploring the role of frequency (Lezing). Padua (Italy).overig
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2003), Subsyllabic processing in Dutch beginning readers: In search of a role for bigram frequency (Lezing). Boulder, USA.overig
  • Wolters G.E. (2002), Invloed van woordfrequentie en frequentie van subsyllabische eenheden op het lezen van MKM woorden. Nijmegen. [overig]overig
  • Jong P.F. de & Wolters G.E. (2002), Fonemisch bewustzijn, benoemsnelheid en leren lezen, Pedagogische Studiën 79(1): 53-63.'refereed' artikel in een tijdschrift
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2001), How do novice readers read one syllable words?. University of Fribourg, Switzerland. [overig]overig
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (27 augustus 2001), The role of subsyllabic units in early reading development. (Lezing). University of Fribourg, Switzerland.overig
  • Wolters G.E., Broeck W.J.M. van den & Ruijssenaars A.J.J.M. (2001), Subsyllabic units in the reading process.. Antwerpen, Belgie. [overig]overig
  • Stichting Dyslexie Fonds Bestuurslid
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.